dinsdag 19 augustus 2014

Pregnancy Yoga

Nu ik in mijn derde trimester zit van mijn zwangerschap, merk ik dat mijn boller wordende buik in de weg gaat zitten. Dit kan vervelend zijn. Zeker als je naar een openbare toilet gaat waar de deur naar binnen draait en je maar net de ruimte hebt om de wc binnen te stappen of weer uit te stappen.... Erg lastig, want je kan je buik niet gewoon even inhouden.

Ook met sporten merk ik dat de buik wel eens in de weg zit. Zo lukt gewone yoga mij eigenlijk niet meer. Bepaalde poses lukken niet met de bolle buik.
Yoga is wel een hele fijne manier om je heupen soepel te houden, je rug te sterken en  je buik te ontspannen. Ook helpt yoga je om bewust te worden van je ademhaling en hoe je deze kan gebruiken tijdens je zwangerschap en tijdens de bevalling.


Je lichaam ondergaat veel veranderingen als je zwanger bent, je wordt zwaarder (met name op 1 punt) waardoor je lichaamshouding verandert, je lichaam maakt meer bloed aan waardoor je hart sneller gaat kloppen. Alleen al voor deze 2 dingen is het goed om bewust bezig te zijn met je lichaam en het soepel, sterk en ontspannen te houden.
Daarom vind ik het beoefenen van yoga belangrijk en erg lekker, ook tijdens mijn zwangerschap.

Gelukkig zijn er genoeg oefeningen die goed zijn voor de zwangere vrouw.
Je kunt natuurlijk opzoek gaan naar zwangerschapsyoga lessen bij je in de buurt. Dit is er vast!
Ik vind het heerlijk om het te doen wanneer ik er zin in heb en wanneer ik tijd heb. Dus ik maak weer veel gebruik van Youtube.
Er zijn online workouts te vinden van Kate Appleton. Zij geeft duidelijke instructies bij de poses en gedurende de workout. De workouts zijn onderverdeeld in 10 minuten, maar als je meerdere doet kun je 20-30 minuten yoga beoefenen. Klik hier voor de workouts van Kate Appleton.

Yoga is een heerlijke manier om je lijf soepel en ontspannen te houden.
Blijf goed luisteren naar je lichaam als je yoga gaat beoefenen. Het helpt je om op je lichaam te vertrouwen. Het maakt je sterk in lijf en geest.



Namaste




Geen opmerkingen:

Een reactie posten