dinsdag 2 september 2014

Frambozenblad thee voor een soepele bevalling

De weken gaan snel, nog even en de bevalling staat voor de deur.
De eerste maanden totaal niet bezig geweest met de bevalling, maar nu het dichterbij komt lees ik me meer en meer in. Misschien niet altijd het beste :-$

Ik had eens iets gehoord over frambozenblad thee voor een soepelere bevalling. Dit wilde ik toch eens nader onderzoeken.
Er wordt beweerd dat het de spieren van de baarmoeder en je bekken versterkt, waardoor de bevalling soepeler en vlotter verloopt. Ook wordt gezegd dat na de bevalling je minder bloed zult verliezen en zal het de melkproductie bevorderen.
Een gedegen onderzoek is er nog nooit echt naar gedaan. Dus of het daadwerkelijk zo is?
De meningen van vrouwen die het hebben gebruikt zijn wisselend. De meeste vrouwen ervaren minder bloedverlies na de bevalling.

Frambozenblad thee voor een soepele bevalling

Het proberen waard lijkt me. Ik heb een aantal pakjes frambozenblad thee besteld. Er wordt aangeraden om 6 weken voor je uitgerekende datum elke dag 1 tot 3 kopjes thee te drinken.
Ook voor de niet zwangere vrouw blijkt het een gunstige werking te hebben op menstruatie klachten, zoals onregelmatige menstruatie of als er veel bloedverlies is.

Frambozenblad thee is dus van de plant, niet van de vrucht. De thee is rijk aan magnesium, kalium, ijzer en vitamine B en C. De thee zou je ook een goede werking hebben bij beenkrampen, misselijkheid en slaapproblemen gedurende je zwangerschap.

Ik heb helaas niet een gedegen onderzoek kunnen vinden die al deze benefits onderbouwen. Toch start ik vanaf vandaag met een dagelijkse portie frambozenblad thee. Het is een kruiden thee, gezond is het sowieso en hopelijk mag ik de voordelen er van plukken. Na de tijd zal ik er op terugkomen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten