dinsdag 29 april 2014

Whaaaa ..... Cravings!!!

Veel mensen zullen het inmiddels weten; ik ben zwanger!
Inmiddels 15 weken in blijde verwachting en eindelijk begin ik mezelf weer te voelen.
Want zoals de titel al zegt.... CRAVINGS! Oh, wat had ik hier last van met daarbij de heerlijke misselijkheid en dan niet alleen in de ochtend, nee gezellig de hele dag.
Om de misselijkheid tegen te gaan moest ik eten. En nu vroeg m'n lichaam niet om lekkere en gezonde groene smoothies, of een bord vol rauwe groente. Nee, het lijf moest brood met pindakaas hebben.


Inmiddels al zolang een hele gezonde levensstijl, waarin weinig ruimte was voor brood en dan zeker geen tarwe brood. Maar ik kon niet een dag doorkomen zonder brood. Het was erg raar, want ik kon eigenlijk ook geen brood meer zien, maar moest het toch hebben...

Wat een zwangerschap met je lichaam doet is toch bijzonder. Ik had dit natuurlijk wel gelezen en van vele vriendinnen gehoord, maar kon het nooit begrijpen. En ik was er van overtuigd dat ik wel een sterke wil zou hebben en de cravings wel aan kon. Dat had ik mooi bedacht. De uitvoering lukte helaas niet.

Normaal start ik mijn dag met 1 of 2 glazen water en dan lekker mijn groentesap. Hierna volgt een goed, gezond en gebalanceerd ontbijt. Nu kwam ik de keuken in met trillende handjes en ik moest een broodje pindakaas eten. Als ik dit op had kon ik pas weer nadenken en een groentesapje maken.
En zo ging dit eigenlijk de hele dag door. Er waren momenten dat het zweet me uitbrak, zo misselijk. Dus de weken gingen voorbij met veel brood eten.

Ik voel me inmiddels stukken beter en kan het brood ook weer laten staan. Al moet ik na 2 dagen graanvrij, toch wel weer even een rogge cracker of brood eten met...jawel pindakaas.

Nu ben ik blij dat de cravings bij broodjes pindakaas bleven (en bananen!) en niet dat ik alleen maar taartjes wilde eten of augurken met slagroom. Je hoort natuurlijk de gekste dingen.

Zwangerschap; het is voor mij weer een heel avontuur. Ik moet er erg aan wennen dat ik niet meer de volledige controle heb over mijn lijf.

To be continued....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten