dinsdag 24 juni 2014

Mango-banaan ijsjes

Het is inmiddels volop zomer in Shanghai. Temperaturen van over de 30 graden. Dat vraagt gewoon om af en toe een ijsje!
Vorig jaar maakte ik al heerlijke fruit ijsjes en dit was ik een beetje vergeten. Dankzij mijn lieve vriendinnetje Marianne in Nederland kreeg ik weer een reminder.
De ijsjes zijn in een handomdraai gemaakt. Ze zijn lekker, gezond en zonder geraffineerde suikers!


Ingrediƫnten voor 4 ijsjes:
- 2 mango's
- halve banaan (ik had erg grote bananen in huis, 1 kleine kan ook)
- glas water

Schil de mango en doe het vruchtvlees in de blender samen met de banaan. Hierna vul je het aan met een glas water. Even goed laten draaien en dan kan het de ijsco vormpjes in. Zet dit in de vriezer en na een paar uurtjes heb je een ijsje vol met vitamines!

Je kan dit natuurlijk met allerlei soorten fruit. Denk eens aan aardbeien, bosbessen of watermeloen. Houd je van een zure twist? Pers 1 citroen uit en meng dit bij het fruit mengsel.

Fris, fruitig en gezond de zomer in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten